Geplaatst op: 07-11-2025

Tweede succesvolle en interactieve webinar over Gastvrijheid

Op maandag 3 november organiseerden Breaking Habits en Drive Opleidingen weer een succesvolle en interactieve webinar. Dit keer ging het over gastvrijheid.

 

Tijdens het webinar stond de vraag centraal: Wat is gastvrijheid en waarom is het zo belangrijk in het dagelijks contact met klanten op een energiestation? De deelnemers leverden actief hun bijdrage via de chat, waarin gastvrijheid onder meer werd omschreven als het gevoel van welkom zijn, gezien worden en je op je gemak voelen – ook bij een kort contactmoment.

 

Aan de hand van herkenbare praktijkvoorbeelden werd toegelicht hoe medewerkers zelf het verschil kunnen maken. Daarbij kwamen drie pijlers aan bod: Product, Omgeving en Gedrag. Vooral gedrag bleek doorslaggevend voor de beleving van de klant. Met de CVB-formule (Contact – Vertrouwen – Beïnvloeden) werd inzichtelijk gemaakt hoe echt contact leidt tot vertrouwen en hoe dit de basis vormt voor positieve klantbeïnvloeding.

 

Daarnaast werd de cirkel van gastvrijheid besproken: Welkom – Verblijf – Vertrek. Deze drie fasen vormen samen de klantreis, waarbij elk moment de kans biedt om verwachtingen te overtreffen en klanten te binden aan je organisatie of locatie.

 

De webinar werd goed ontvangen: deelnemers waardeerden de praktische insteek, de herkenbare voorbeelden en de directe toepasbaarheid in de dagelijkse praktijk. Het interactieve karakter zorgde voor levendige discussies en waardevolle uitwisseling van ervaringen.

 

Heb je de webinar gemist?
De opname zal binnenkort terug te vinden zijn op het online platform Power UP! Weet jij een goed onderwerp voor de volgende webinar? Stuur dan een mail naar opleidingen@drivenederland.nl.