Geplaatst op: 28-08-2025

Drive zet koers met nieuwe strategie: eerste successen geboekt

Op 12 juni presenteerde Drive haar nieuwe strategie, gebaseerd op vier kernstatements die richting geven aan onze inzet voor MKB-ondernemers. Het eerste statement  “Accijns” is inmiddels met kracht opgepakt.

 

Media-aandacht voor accijnsproblematiek

Drive heeft haar visie gedeeld via De Telegraaf, die ons bericht integraal publiceerde. De ANWB werd hierbij betrokken als consumentenvertegenwoordiger, wat de impact vergrootte. Ook Hart van Nederland besteedde aandacht aan het onderwerp met een interview in Landgraaf met MKB-ondernemer Huub Minten (Minli Tankstations) en Martin van Eijk (voorzitter Drive) in de hoofdrol.

Daarnaast vroeg  Annemarie van Gaal als opiniemaker in het programma Nieuws van de Dag,  maandag 25 augustus, met klem aandacht voor de positie van ondernemers in de grensstreek.

 

Politieke lobby in samenwerking met ONL

Samen met ONL (Ondernemend Nederland) hebben we dit ook onder de aandacht van politiek Den Haag gebracht. Dit heeft geleidt tot Kamervragen en een door de Tweede Kamer aangenomen motie die het kabinet verzoekt om de accijnskorting met een jaar te verlengen. Het demissionaire kabinet heeft laten weten de motie te gaan uit voeren

 

Drive in de media

  • Willemjan van Golstein Brouwer was vanochtend te horen bij Spraakmakers op NPO1, waar hij nogmaals pleitte tegen accijnsverhoging.
  • Morgen om 15:00 uur is onze voorzitter te gast bij BNR’s De Nationale Autoshow, waar hij terugblikt op dit succes en pleit voor een structurele, lange termijnoplossing in plaats van het huidige inconsistente beleid.

Drive: vol energie in de accijnslobby

Met deze eerste resultaten laat Drive zien dat we niet alleen signaleren, maar ook daadwerkelijk actie ondernemen. Samen met onze leden en partners blijven we ons inzetten voor een gezond ondernemersklimaat!